Retorisch advies voor organisaties

Vraag een voorbeeld aan

Vul hieronder je e-mailadres in.

Ik stuur je een document waarin ik uitleg hoe je je doel kunt bepalen. Dat geeft een beeld van hoe ik werk en wat je eraan kunt hebben. Daarna stuur ik nog maximaal twee mailtjes om te vragen wat je ervan vond. En als we dan geen zaken doen verwijder ik daarna je e-mailadres.

Created by potrace 1.13, written by Peter Selinger 2001-2015

Voor

overheden, culturele instellingen, projectontwikkelaars, marketingorganisaties, adviseurs.

Created by potrace 1.13, written by Peter Selinger 2001-2015

Die

willen overtuigen in complexe, onzekere omstandigheden. Die wel belabngrijk zijn, maar niet de baas.

Created by potrace 1.13, written by Peter Selinger 2001-2015

Retorisch advies

zorg voor meer aandacht, begrip en aanvaarding van de positie van jouw organisatie.

Jouw organisatie bevindt zich in een complex krachtenveld waardoor je je wil niet aan andere partijen kunt opleggen. En zij niet aan jou. Dan komt het aan op overtuigingskracht. En dat is niet altijd makkelijk. Je merkt dat jij en je boodschap niet zo goed overkomen als je zou willen.

Een retorisch advies helpt dan. Vanuit een analyse waar je overtuigingsmogelijkheden te vinden zijn, komt er een plan hoe je die kunt grijpen. De kernvragen daarbij zijn: hoe krijg je aandacht, hoe zorg je dat je begrepen wordt, en hoe krijg je jouw opvatting aanvaard door anderen?

Belangrijk hierin is dat dit advies onafhankelijk is, omdat een interne bias vermeden wordt. Het retorisch instrumentarium is effectief, relevant en genuanceerd, waardoor het advies dat ook wordt.

Er wordt onder meer gebruik gemaakt van heldere doelformulering, probleem-oplossingseffectiviteitsheuristiek, ethos/logos/pathos, en klassieke ordening. In het advies leidt dat tot heldere en onderbouwde kernboodschappen die de standpunten van de organisatie overtuigend maken: aantrekkelijk, duidelijk en aannemelijk.