Geselecteerde projecten

Politiek

Voor een lokale politieke partij met een paar zetels in de gemeenteraad onderzoekt Geert-Jan Procee wat de kern is van hun politieke overtuigingen en communicatieve uitgangspunten, waarop ze hun programma, oordelen en stemgedrag baseren. Op die basis kunnen ze beter hun prioriteiten stellen en aan de (potentiële) kiezers duidelijk maken waar ze voor staan. Zo komen hun idealen beter binnen bereik.

Business

Bij een chemiereus geeft Geert-Jan Procee een training presentatievaardigheden. De deelnemers zijn chemisch technologen en bedrijfskundigen. Niet bepaald poëtische mensen. Degelijk, down to earth. Toch zou wat meer poëzie ze helpen om meeslepender én duidelijker te spreken, denkt Geert-Jan.  Hij focust erop dat ze heel duidelijk maken waarom wat ze zeggen belangrijk is. De ogen van de sprekers lichten op en het publiek raakt enthousiast.

Cultuur

Een organisatie voor marketing in de culturele sector heeft een nieuw, complex en ambitieus project met vele partners. Om dan tot de kern te komen en het plan helder en passend voor subsidiegevers te maken is een klus die vereist dat je buiten je eigen wereld gaat staan. Je moet empathisch en overtuigend vanuit de doelgroep denken. En wie is die doelgroep eigenlijk? En hoe schrijf je het dan op? Daar helpt een retorisch strategische bril bij.

GJP_face_totaal_donker